Aký je rozdiel medzi cestovnou agentúrou a cestovnou kanceláriou?
Cestovná agentúra je autorizovaný predajca zájazdov, ktoré organizujú cestovné kancelárie.

 

Je súčasťou zájazdu aj cestovné poistenie?
Vo väčšine prípadov je cestovné poistenie za príplatok. Ak máte vlastné cestovné poistenie, odporúčame Vám overiť si do akej výšky sú hradené liečebné náklady a tiež nezabudnite na poistenie storna. Cestovné poistenie sa dá u nás zakúpiť samostatne online prostredníctvom našej stránky alebo osobne u nás v kancelárii.

 

Aký je rozdiel medzi first minute a last minute?
Pri first minute zájazdoch si môžete v dostatočnom predstihu vybrať zájazd podľa Vašich predstáv pretože vyberáte z čo najväčšej ponuky. Oproti last minute je táto možnosť výhodnejšia z dôvodu naplánovania si dovolenky, vybrania si obľúbeného hotela či uplatnenia zliav ako dieťa zdarma, včasný nákup a iné.

Last minute zájazdy sú vhodné pre všetkých, ktorí nie sú limitovaní termínom dovolenky, nezáleží im na konkrétnom hoteli, ktorý by už mohol byť obsadený a sú schopní odísť na dovolenku v krátkom čase.
V poslednom čase sa však stáva, že last minute zájazdy často nie sú dostupné, pretože sa vypredajú už ako first minute.

 

Môže nás cestovná kancelária ubytovať v inom hoteli?
Stáva sa že, hotel prijme viac objednávok na ubytovanie než je jeho kapacita. V takom prípade musí časť objednávok presunúť do iných hotelov. Cestovná kancelária potom musí zabezpečiť pre klienta ubytovanie v minimálne rovnakej kvalite ako bol objednaný hotel a tiež rovnakej oblasti.

 

Aké doklady si musím vziať so sebou?
Každý občan vrátane maloletého dieťaťa musí mať so sebou pri cestovaní platný cestovný doklad.

Ak cestujete v rámci Európskej únie stačí Vám platný občiansky preukaz. Dieťa, bez rozdielu veku, musí mať platný cestovný doklad.
Mimo Európskej únie je potrebné mať so sebou cestovný pas. Väčšina krajín vyžaduje aby cestovný pas mal platnosť 6 mesiacov od predpokladaného ukončenia pobytu.
Na pas nezabudnite ani pri fakultatívnych výletoch, ktoré sú mimo krajín Európskej únie.
Vezmite si so sebou kontaktné údaje na slovenské zastupiteľské úrady na trase Vašej cesty, ktoré sú uverejnené na webovej stránke Ministerstva zahraničných vecí Slovenskej republiky - www.mzv.sk

Pred vycestovaním do krajiny si tiež skontrolujte vízovú povinnosť. Viac informácií nájdete tu :
https://www.mzv.sk/cestovanie_a_konzularne_info/cestovne_doklady_a_viza-kam_viza_nepotrebujete

 

Čo ak moje dieťa cestuje so starými rodičmi?
Všetky dôležité informácie sa dozviete na nasledujúcej stránke, kde sa nachádzajú aj príslušné dokumenty. 

https://www.mzv.sk/cestovanie-a-konzularne-info/cestovne-doklady-a-viza/cestovanie-maloleteho-dietata-do-zahranicia
Aj keď väčšina dovolenkových destinácií toto povolenie nevyžaduje, odporúčame Vám si takýto dokument opatriť, ak by nastali nejaké komplikácie.

 

Kedy dostanem informácie k zájazdu, ktorý som si zakúpil?
Cestovné informácie a pokyny k zájazdu dostanete najneskôr týždeň pred nástupom na zájazd. Posielame ich štandardne emailom alebo Vám ich môžeme vytlačiť a dať osobne.

 

Ako fungujú charterové lety?
Charterové lety sú lety leteckých spoločností, ktoré sú nepravidelné a spravidla si ich objednávajú cestovné kancelárie, ktoré realizujú zájazdy pre svojich klientov. Často nájdeme sezónne lety do Egypta, Turecka či iné. Pri zakúpenom pobyte cez cestovnú kanceláriu nie je možné si vybrať iný let. I keď cestovné kancelárie vedia pár mesiacov dopredu o odletových časoch, veľmi často sa stáva, že sa tieto časy menia.

viac informácií nájdete na nasledujúcom odkaze :
http://cestovanie.net/cestovka-si-letove-casy-lietadiel-nevybera-dovolenkari-by-radi/

 

Je v poriadku, ak mám zájazd objednaný na určitý počet dní a v skutočnosti strávim na dovolenke menej?
Áno je to v poriadku. Prvý a posledný deň pobytu slúži na prepravu, je to uvedené vo všeobecných podmienkach každej cestovnej kancelárie. Treba počítať pri objednávaní dovolenky, že nestrávite na pláži plný počet dní vášho zájazdu. Preto je lepšie prihliadať na počet nocí v hoteli, nie dní.    
Napríklad, ak si kupujete zájazd na osem dní, v hoteli strávite 7 nocí.


Čo sa považuje za noc v hoteli?
Všeobecne sa považuje za noc v hoteli doba, kedy je klient prítomný na izbe spravidla od 16:00 hod do 10:00 hod ráno nasledujúceho dňa. Rovnako, ak môžete zostať na izbe do večerných hodín, tiež sa to považuje za čerpanie noci v hoteli.

Hotel Vás ubytuje aj nad ránom, čo znamená, že za túto noc už sa platí.

 

Prečo po príchode musím čakať i niekoľko hodín kým ma ubytujú?
Na základe medzinárodných zvyklostí a pravidiel je možnosť ubytovania sa v deň príchodu najskôr o 14:00 hod, v deň odchodu musia byť izby uvoľnené do 10:00 hod. Ak je to z kapacitných dôvodov možné, dá sa dohodnúť o neskoršom vysťahovaní z izby v ubytovacom zariadení na recepcii. Táto služba je však spoplatnená na mieste kde cena závisí od cenníku. Je však potrebné upozorniť, že v čase plnej obsadenosti izieb nemusí byť táto služba z kapacitných dôvodov poskytovaná.

Včasný príchod alebo neskorý odchod neoprávňujú k dlhšiemu používaniu izby.


Je v každej destinácii slovensky hovoriaci delegát prípadne český delegát?
U väčšiny destinácií, ktoré organizujú slovenské cestovné kancelárie. Veľa klientov cestuje do exotických destinácií, kde sú slovenskí delegáti, prípadne sprievodcovia. Ak cestujete cez rakúske a nemecké cestovné kancelárie, k dispozícii Vám bude nemecky prípadne anglicky hovoriaci delegát. O skutočnosti či sa v danom hoteli nachádza slovensky hovoriaci delegát Vás radi budeme informovať